Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Κυριακή 7 Μαΐου 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΒΡΩΜΟΘΗΛΥΚΑ"ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ κ.ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΑΣΙΝΟΥ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 13/5/2017 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΑΦΟΥ!!!

Οι εκδόσεις Γκοβόστη σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου 
"ΒΡΩΜΟΘΗΛΥΚΑ" ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ της κ.Ελένης Στασινού
το Σάββατο 13 Μα'ί'ου 2017 και ώρα 16.00-17.00
στη Διεθνή έκθεση βιβλίου Θεσσαλονίκης
Αίθουσα Νότος
Στα χρόνια της ελληνικής επανάστασης, ο έρωτας μεταξύ μιας Χριστιανής κι ενός Αλβανού-Λαλιώτη θα οδηγήσει σε τραγωδία. Μια καρφίτσα περίτεχνη με έναν διαμαντένιο κύκνο, θα ταξιδέψει μέχρι τις μέρες μας, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατόχους της, να αναβιώσουν το πάθος, τον ηρωισμό, την αυτοθυσία των ερωτευμένων πρωταγωνιστών. Ένα ταξίδι στον χρόνο και στον χώρο: Κεντρική Πελοπόννησος, Κεφαλλονιά, Πάτρα, Πειραιάς, Αθήνα. Σε εποχές αγώνων, προδοσιών, ηρωισμών. Με ανθρώπους που παλεύουν την άγνοια και τη φτώχεια, με ανθρώπους που βρίσκονται ανάμεσα στις ευρωπαϊκές ιδέες του Διαφωτισμού, και την εντόπια οπισθοδρόμηση. Και μέσα σε όλο αυτό το εκρηκτικό κλίμα οι γυναίκες. «Βρωμοθήλυκα της Ιστορίας» που δεν χειραγωγήθηκαν από οικογενειακά, πολιτισμικά ή κοινωνικά καθεστώτα. Γυναίκες που με τη στάση τους πήγαν τη γυναικεία φύση, τον έρωτα, την προσφορά, την ίδια την κοινωνία, λίγο πιο πάνω. Εκεί όπου μόνο μια γυναίκα μπορεί να αναγάγει σε ιδέα, την πεζή πραγματικότητα. 
Δύο αιώνες. Πέντε μάχες. Πέντε δυνατότητες. Πέντε Έρωτες.

Μέχρι τότε ας γνωρίσουμε την συγγραφέα κ.Ελένη Στασινού μέσω του βιογραφικού της και μερικών ερωτήσεων μου που με προθυμία δέχθηκε να απαντήσει και την ευχαριστώ πολύ!!!!


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Ελένη Στασινού γεννήθηκε στην Πάτρα το 1948, από εργατική οικογένεια, γεγονός που θεωρεί απολύτως τιμητικό. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στo Πάντειο Πανεπιστήμιο και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Έργα της είναι οι ποιητικές συλλογές "Οι οδύνες της μετάλλαξης" και "Πιο πέρα", τα μυθιστορήματα "Η κουμπάρα η Μαργαρίτα", "Απόδραση προς το φως", "Ο Στέφανος του ελαιώνα", "H Aγία πόρνη της καρδιάς του" (best seller 2001), "H αυτοκρατορία των δήθεν", "Οντισιόν", "Νύχτες υποταγής", ενώ συμμετέχει στο συλλογικό "Το λιμάνι της ζωής μου". Το 2011 "Η γυναίκα των Δελφών" επιλέγεται από το INSULA EUROPEA (με άλλες επτά συγγραφείς από την Ευρώπη,) ως αντιπροσωπευτικό έργο Ελληνίδας συγγραφέως, στις εκδηλώσεις Voci femminili inedite dall’Europa. Δικά της έργα είναι επίσης "Ο Χορός των Κρυστάλλων", ιστορικό μυθιστόρημα, και "Οι Πιρογιέρηδες του έρωτα", παραμύθι για μεγάλους που εκδόθηκαν το 2015.


ΕΡΩΤΗΣΗ:1)Σε ποια ηλικία ήταν η πρώτη επαφή σας με το βιβλίο. Θυμάστε το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε; Oι πρώτες μου επαφές με το βιβλίο, ήσαν οπτικές. Θα έβλεπα λοιπόν στον χώρο μου - ως βρέφος - όλους σχεδόν να κρατούν κάτι που θα μπορούσε να είναι φυλλάδιο, εφημερίδα, βιβλίο η κάτι που έμοιαζε με όλα αυτά μαζί. Η πρώτη μου απτική επαφή ήταν σαν ο μεσαίος μου αδελφός μου χάρισε ένα χαρτόδετο βιβλίο με τον Μύθο της Αταλάντης.
ΕΡΩΤΗΣΗ:2)Έχετε συγκεκριμένη προτίμηση στα λογοτεχνικά σας αναγνώσματα; Οταν διαβάζω για να αποκομίσω στοιχεία για το καινούργιο μου πόνημα - είμαι πολύ αυστηρή. Περιορίζομαι μόνο σε ότι μπορεί να μου προσφέρει, είτε από τεχνική, είτε από γλώσσα, είτε από πρώτη ύλη . Στο μικρό μεσοδιάστημα που υπάρχει μεταξύ δυο πονημάτων μου, επιλέγω πιο ελεύθερα, μα πάντα με την προυπόθεση να ζηλεύω – θαυμάζω την γραφή .
ΕΡΩΤΗΣΗ:3)Θα μπορούσατε να μου πείτε μερικούς από τους αγαπημένους σας συγγραφείς ή σας ...βάζω δύσκολα; Φυσικά και η βασική μου ρότα είναι οι κλασσικοί, από τους οποίους διδάσκομαι και θα διδάσκομαι ολοζωής. Μα παράλληλα έχω τις σύγχρονες ελληνικές προτιμήσεις μου. Αγγίζει το βάθος της ψυχής μου η Μαρία Λαμπαδαρίδου-Πόθου, με ταξιδεύει ο Γ. Καλπούζος, με προκαλεί ο Γ. ο Χαλιακόπουλος, μου κινητοποιεί την φαντασία και το μυαλό ο Φ. Κατσιμπούρης, με ηρεμεί και με απάγει η Μ. Κόντζογλου, με πλουτίζει η Ευρ. Λειβαδά, με εξαγριώνει δημιουργικά ο Αριστηνός . Όλοι εν ζωή, ώστε να μάθουμε να ονοματίζουμε δίχως να υπεκφεύγουμε με την φράση «Ουου είναι πολλοί και ποιον να πρωτοθυμηθώ.

ΕΡΩΤΗΣΗ:4)Τι αποτέλεσε το έναυσμα για να ξεκινήσετε να γράφετε; Έξι χρόνων με μόνο ένα φόρεμα-ποδίτσα, που μια βροχή την έκαμε να μην φοριέται. Μια μάννα που την έβγαλε, με τύλιξε με μια κουβέρτα και ακουμπώντας την δίπλα στο μαγγάλι, μου πέταξε ένα απολειφάδι μολυβιού κι ένα κομμάτι χαρτί, λέγοντας μου «Ως που να στεγνώσει κάτσε εκεί και ζωγράφισε, η γράψε». Και αυτό έκανα.
ΕΡΩΤΗΣΗ:5))Πως ξεκίνησε η συγγραφή του βιβλίου σας ''Βρωμοθήλυκα της ιστορίας'' γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο και αυτό το εξώφυλλο; Κάποιος φίλος ζήτησε να γράψω για τον τόπο του. Έτσι άρχισε. Ο τόπος εκεί κάτω όπως και κάθε σπιθαμή της πικρής πατρίδας,έχει εξαγιαστεί από την χώνευση και την εξάτμιση των αιμάτων. Οι αναθυμιάσεις θυσιών, προδοσιών, εξαγορών, δόλιων παιχνιδιών, βαραίνουν τόσο την ατμόσφαιρα, βαραίνουν το μυαλό του παρατηρητή (και ακροατή των βουβών φωνών - του δημιουργού εν προκειμένω) με τρόπο που μαζί με τους διάσπαρτους μύθους να κινητοποιούν την έσω διαδικασία της πρώτης ανάγκης για ιστόρηση. Έτσι μαζί με τον μύθο του Αράπη, μύθο διαδεδομένο και αγαπητό – δυο συστατικά απαραίτητα και καυτά, άρχισε η περιπέτεια του βιβλίου αυτού..Όσο για το εξωφυλλο θεωρήσαμε πως τα δυο κορίτσια με τα μυστικά που λένε, και που μοιάζουν με τα πορτραίτα Φαγιουμ, Λίγο πένθιμα στο μυστήριο τους, αλλά απολύτως γοητευτικά, ήσαν ότι έπρεπε για να υπονοήσουν τα μυστικά που υπάρχουν σε όλο το βιβλίο..

ΕΡΩΤΗΣΗ:6)Ποιον ήρωα ξεχωρίζετε από τα έργα σας και γιατί; Όλοι οι ήρωες, είμαι Και εγώ. Πως θα μπορέσω να ξεχωρίσω, να κρίνω, να θωπεύσω περισσότερο η λιγότερο ; θα ήταν σαν να αυτομαστίγωνα το σώμα μου που υπέπεσε στο αμάρτημα, που πολύ επιθύμησε.
ΕΡΩΤΗΣΗ:7)Υπάρχει κάποιο έργο σας που σας δυσκόλεψε στην ολοκλήρωση του; Όλα τα έργα έχουν τις δυσκολίες τους. Στην «Απόδραση προς το Φως» είχα γίνει τρελλός, ποιητής που κυοφορούσε με το κεφάλι του έμβρυο ποίησης, σύζυγος και νοσοκόμα ψυχιατρείου, κι αυτή η κατάσταση διήρκεσε με καφέ και τσιγάρο και πλήρη εγκλεισμό για μήνες... Στην «Αγία πόρνη» ήθελα η πρωταγωνίστρια μου να φύγει και να κάμει δική της ζωη χωρίς να συγχωρέσει κανέναν, κι αυτή τις νύχτες μου έλεγε πως κουράστηκε και επιθυμεί να εγκαταλειφθεί σε μια αγκαλιά. Μεγάλη απογοήτευση ο πόλεμος ήρωα και δημιουργού. Συνήθως ο δημιουργός είναι ο χαμένος διότι «πιστεύει σε φωνές». Στην «Γυναίκα των Δελφών» έπρεπε να «πατώ στα νύχια» ώστε να μη θίξω ιερά και όσια.Στον «Χορό των Κρυστάλλων» έπρεπε να γράψω για τις αγροτικές διεκδικήσεις των Σικελών και μετέφραζα δίχως να γνωρίζω την γλώσσα. Ανήκουστο; Κι όμως υπήρξαν φίλοι γνώστες, Ελληνο-Ιταλοί, που συμπέραναν πως ήμουν κάτοχος της ιταλικής και της ιστορίας της. Συμπέρασμα πως σαν επιθυμείς κάτι παραπάνω από απλή βιωματική εξιστόρηση, θα έχεις πάντα δυσκολίες.
ΕΡΩΤΗΣΗ:8)Λαμβάνετε μηνύματα με απόψεις αναγνωστών;Πόσο σας επηρεάζουν οι παρατηρήσεις τους? Δεν θα πω πως τρελλαίνομαι να παίρνω μηνύματα. Μα αυτά τα όσα με φτάνουν και από τους ανθρώπους τους συγκεκριμένους που τα υπογράφουν, θα έλεγα πως και με ευχαριστούν μα και με βοηθούν στο να προχωρώ, και πως τις παρατηρήσεις τους τις λαβαίνω σοβαρά υπ΄όψιν.
ΕΡΩΤΗΣΗ:9)Τελικά, συγγραφέας γεννιέσαι ή γίνεσαι; Γίνεσαι ό,τι επιλέξεις. Πιστεύω στις απεριόριστες ανθρώπινες δυνατότητες.
ΕΡΩΤΗΣΗ:10)Έχετε ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζετε/γράφετε κάτι καινούριο? Μήπως έχετε και άλλες ανέκδοτες ιστορίες? Υπάρχει μια τριλογία που δεν πιστεύω πως θα εκδοθεί ποτέ. Υπάρχει ένα έτοιμο μικρούλι κομψοτέχνημα, που θα το κρατήσω για καιρό στο συρτάρι μου. Και το βιβλίο που γράφω εδώ και δυο και μισό χρόνια και που επιμελούμαι τον καιρό αυτό.
ΕΡΩΤΗΣΗ:11)Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτό το διάστημα; Του Ζάουμε Καμπρέ το “ Confiteor” εκδόσεων Πόλις, και με περιμένει ο «Τεφρός ουρανός» της Katerina Cosgrove των εκδ. Γκοβόστη
ΕΡΩΤΗΣΗ:13) Θα ήθελα να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του blog μας, τη φράση που σας εκφράζει, το τραγούδι που σας αντιπροσωπεύει και την αγαπημένη σας ταινία. Ίσως είναι περισσότερα από ένα, αλλά πείτε τα πρώτα που σας έρχονται στο μυαλό για το καθένα από αυτά… «Εμείς είμαστε το πρόβλημα όχι η ζωή!» δικό μου (χαχα) “Dust in the wind” με τους Kansas Είμαι  φανατική του Φασμπίντερ.  



1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστώ πολύ Άννα για την τιμή να με φιλοξενήσεις στο όμορφο blog σου. Να είσαι πάντα καλά και ανοικτή σε κάθε πολιτιστικό δρώμενο - καθώς είσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή