Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ'' ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 11/3/2017 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΑΦΟΥ!!!

Ο ΜΑΚΗΣ ΡΟΥΣΟΜΑΝΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Σάββατο 11 Μαρτίου 2017
6 το απόγευμα στο POLIS ART CAFE 
(Πεσμαζόγλου 5, αίθριο στοάς βιβλίου ΑΘΗΝΑ)

Παρουσιάζουν:
ΑΛΚΥΟΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΛΙΟΝΤΖΗ

Συντονίζει η
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΠΛΑΣΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

Διαβάζει ο
ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ

Συμμετέχουν
ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΣΤΑΛΙΕΡΑΚΗ
ΚΑΚΙΑ ΞΥΔΗ


Έχοντας στο μυαλό ακόμα την μοναδική  παρουσίαση του βιβλίου ''Απαγορεύεται η είσοδος στο θάνατο" που παρακολούθησα στη Θεσσαλονίκη μας στις 1 Φεβρουαρίου  προτείνω ανεπιφύλακτα  να μην χάσετε την ξεχωριστή παρουσίαση που έχει ετοιμάσει ο κ.Μάκης Ρουσομάνης!!!

Αθήνα και Σμύρνη. Πόσα κοινά έχουν οι δύο αυτές πόλεις... Γνώριμοι άνθρωποι και μυρωδιές οικείες. Φαγητά, μεζεκλίκια και καφέδες. Στη Σμύρνη τούρκικος και στην Αθήνα ελληνικός.
Εκείνος ήταν παντρεμένος και πατέρας ενός μικρού αγοριού. Σαράντα ετών και Τούρκος μουσουλμάνος. Ένας όμορφος Ανατολίτης που η δουλειά του ξεναγού σε ελληνικά γκρουπ τον έκανε ακόμη πιο γοητευτικό στα γυναικεία βλέμματα. Ήταν ο Κενάν. Εκείνη ήταν παντρεμένη και μάνα. Τριάντα ετών και καρκινοπαθής. Ελληνίδα και χριστιανή ορθόδοξη. Ήταν όμορφη αλλά και άσχημη, αφού είχε αφεθεί στην καθημερινότητα, στην ασθένεια και στη ρουτίνα της ζωής. Ήταν η Θάλεια.
Πέργαμος Μικράς Ασίας, 160 π.Χ.
Η νεαρή κοπέλα περνούσε τον ενός χιλιομέτρου διάδρομο με τους κίονες που οδηγούσε στον χώρο του ιερού υποβασταζόμενη από τη μητέρα της. Δυο σημάδια στον αριστερό μαστό της είδε εκείνο το πρωινό, και πήραν το δρόμο για το Ασκληπιείο. Τα πόδια της κόπηκαν καθώς περπατούσαν στο θεραπευτήριο του Ασκληπιού και είδε τη μεγάλη επιγραφή που έγραφε: «Εν ονόματι των θεών απαγορεύεται η είσοδος εις τον Θάνατο».

Μέχρι τότε γνωρίστε καλύτερα τον συγγραφέα κ.Μάκη Ρουσομάνη μέσω του βιογραφικού του ΕΔΩ και  μερικών ερωτήσεων μου που με μεγάλη προθυμία  δέχθηκε να απαντήσει και τον ευχαριστώ πολύ!!!!

"Όλοι οι ήρωες των βιβλίων μου, είμαι εγώ"

ΕΡΩΤΗΣΗ:1): Σε ποια ηλικία ήταν η πρώτη επαφή σας με το βιβλίο. Θυμάστε το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε; -Το πρώτο "βιβλίο" που διάβασα ήταν τα παιδικά παραμύθια που έπαιρναν οι γονείς μου και που ακόμη και σήμερα υπάρχουν σε στοίβες στην βιβλιοθήκη μου, ως ενθύμιο. Το πρώτο βιβλίο που μου έκαναν δώρο, φίλοι μου, θυμάμαι ήταν "η καλύβα του μπάρμπα Θωμά", Το οποίο βεβαίως μέχρι σήμερα δεν έχω καταφέρει να διαβάσω. Διάβασα όμως πολλά του Ι.Βερν με τα συναρπαστικά ταξίδια σε εκείνη την ηλικία, μετά τα παραμυθάκια. ΕΡΩΤΗΣΗ:2): Έχετε συγκεκριμένη προτίμηση στα λογοτεχνικά σας αναγνώσματα; Έχω διαβάσει πάρα πολύ στη ζωή μου και ξένους και Έλληνες συγγραφείς. Μπορώ να ξεχωρίσω σε ένα βιβλιίο από την πρώτη κιόλας σελίδα, αν η γραφή μου "κάνει" για να συνεχίσω ή να το αφήσω. Εκείνο που πλέον ψάχνω να διαβάσω είναι Έλληνες σύγχρονους συγγραφείς. Νέα παιδιά, νέους ανθρώπους με φρέσκιες ιδέες, απόψεις και αντιλήψεις. Με φαντασία χωρίς κολλήματα, με μια πιο σημερινή ελεύθερη έκφραση. Θέλω να διαβάζω εκείνους που γράφουν χωρίς φόβους και δισταγμούς. Έχω διαβάσει τους κλασικούς λογοτέχνες, θέλω κάτι άλλο πια που δε θα επαναλαμβάνεται στα ίδια πράγματα. ΕΡΩΤΗΣΗ:3):Θα μπορούσατε να μου πείτε μερικούς από τους αγαπημένους σας συγγραφείς ή σας ...βάζω δύσκολα; -Όχι δε μου βάζετε δύσκολα. Μπορώ να σας πω και αυτούς που μου αρέσουν και είναι αγαπημένοι μου, και κείνους που δε μου αρέσουν και δεν μπορώ να τους διαβάζω. Για την ώρα όμως απαντώ στην ερώτηση. Όπως έχω ξανά δηλώσει αγαπημένοι μου Έλληνες συγγραφείς είναι ο Γρηγόρης Ξενόπουλος, ο Γιάννης Μαρής, είναι τα έργα του Ν. Καββαδία και από τους σύγχρονους αγαπώ πολύ τα βιβλία της Χρυσηίδας Δημουλίδου και της Αναστασίας Καλλιοντζή. ΕΡΩΤΗΣΗ:4) Τι αποτέλεσε το έναυσμα για να ξεκινήσετε να γράφετε; -Παλαιότερα είχα δηλώσει πως αφορμή για να γράψω το πρώτο μου βιβλίο ήταν μία θεατρική παράσταση, ένα σενάριο. Έτσι ξεκίνησα την συγγραφή.Τελικά όμως τώρα που γυρίζω πίσω μετά από τόσα βιβλία, έχω καταλάβει ότι πάντα έγγραφα όπως μου λένε και συμμαθητές από το σχολείο. Μου λένε ότι πάντα στα βιβλία μου, έγραφα στιχάκια, ιδέες, ιστορίες και τέτοια...άρα σημαίνει το είχα απλά άργησα να το ανακαλύψω. Πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να γράφει σε χαρτάκια, σε λευκώματα...να κρατάω σημειώσεις ή να γράφω τις ανησυχίες μου, τις ιδέες μου, τα μυστικά μου και μετά να τα σκίζω να μη τα δει κανείς. ΕΡΩΤΗΣΗ:5):Πως ξεκίνησε η συγγραφή του βιβλίου σας " Απαγορεύεται η είσοδος στο θάνατο'' και γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο και αυτό το εξώφυλλο; -Αφορμή για να γραφτεί αυτό το βιβλίο ήταν ένα ταξίδι μου στην Σμύρνη και η επίσκεψή μου στο ασκληπιείο της Περγάμου.Το ίδιο βράδυ κιόλας επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο, κάθομαι στο μπαλκόνι και βλέπω από ψηλά την φωτισμένη, χιλιοτραγουδισμένη Σμύρνη. Αυτό ήταν. Με τις εικόνες του Ασκληπιειου και με την όμορφη θέα της προκυμαίας της Σμύρνης άρχισε η συγγραφή. Μια ιστορία που ξεκινά στην Αρχαία Πέργαμο της Ελληνιστικής εποχής, φτάνει στην Αθήνα του 2013 και τελειώνει στην Σμύρνη του σήμερα. Ένας έρωτας μεταξύ μιας Ελληνίδας που έχει υποβληθεί σε μαστεκτομή και ενός Τούρκου ξεναγού, είναι η αφορμή για να πλεχτεί μια ιστορία στο χθες και στο σήμερα, γεμάτη μυστήριο και με πολλές ανατροπές. Ο τίτλος είναι παρμένος από την επιγραφή που υπήρχε στην είσοδο του Ασκληπιειου της Περγάμου, και καλωσόριζε τους ασθενείς που έφταναν για να βρουν θεραπεία στην ασθένεια τους. "Εν ονόματι των Θεών απαγορεύεται η είσοδος στο θάνατο". Σήμερα αυτή η επιγραφή δεν υπάρχει. Στο άκουσμα όμως αυτό από το στόμα του ξεναγού εγώ σάστισα. Θέλησα αφού τους να είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου.Έτσι και έγινε. Ευχαριστώ τις "εκδόσεις πνοή" που έκαναν ένα όνειρο μου, πραγματικότητα. ΕΡΩΤΗΣΗ:6):Το ''Απαγορευεται η είσοδος στο θάνατο'' είναι το τρίτο σας μυθιστόρημα,θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια και για τα άλλα δύο? -Είναι το τρίτο μυθιστόρημα αλλά είναι το πέμπτο βιβλίο μου. Είχε προηγηθεί ένα παιδικό βιβλίο και ένα με χριστουγεννιάτικα διηγήματα για μεγάλα παιδιά, Που κυκλοφόρησαν το 2014 και το 2016 αντίστοιχα από τις εκδόσεις όστρια, και κάποιες συμμετοχές μου σε συλλογικά έργα. Το 2015 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Έξη ο Άϋλος έρωτας, ένα βιβλίο που καμαρώνω για την ιστορία του. Βασίζεται σε έναν αστικό μύθο της Θεσσαλονίκης, και το 2013 είχε κυκλοφορήσει από τις τότε εκδόσεις ελληνική πρωτοβουλία το βιβλίο Σαν να είχε δει φάντασμα. ΕΡΩΤΗΣΗ:7):Υπάρχει κάποιο έργο σας που σας δυσκόλεψε στην ολοκλήρωση του; -Νομίζω ότι με δυσκόλεψε το βιβλίο με τα 7 διηγήματα, οι επτά ιστορίες μου, γιατί μέσα σε λίγες σελίδες έπρεπε να έχω αρχή, μέση και τέλος και όπως σε όλα τα βιβλία μου έχω αυτή την "ανατρεπτική ανατροπή" στις ιστορίες μου, έπρεπε να τα συνδυάσω όλα αυτά για να υπάρξει και το απρόσμενο Φινάλε. Τεχνικά νομίζω είναι πιο δύσκολο η νουβέλα και το διήγημα αν θες να κάνεις ανατροπές και να κρατάς τον αναγνώστη σε αναγνωστική εγρήγορση. Τ'ωρα από άποψη έρευνας και γενικού στησίματος μιας ιστορίας, ένα βιβλίο που με έχει δυσκολέψει είναι αυτό που έχω τελειώσει μόλις πριν λίγες ημέρες και που θα κυκλοφορήσει αρχές του 2018. Χρειάστηκε διάβασμα, έρευνα, να κάνω ταξίδια, να γνωρίσω ανθρώπους, να αγγίξω και να μυρίζω ακόμη και τη γη στην οποία θα ζουν οι ήρωες μου. Μου πήρε χρόνο. ΕΡΩΤΗΣΗ:8)Ποιον ήρωα ξεχωρίζετε από τα έργα σας και γιατί? -Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση γιατί όλοι οι ήρωες μου είμαι εγώ. Όλοι έχουν στοιχεία δικά μου, σκέψεις, όνειρα. Τα θέλω μου και τα πρέπει μου, τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες μου. Έχουν την καλή και την κακή μου πλευρά. Εκείνη που θέλω να είμαι και εκείνη που κάνω μεγάλες προσπαθείς να μην γίνω ποτέ. Όπως όλοι οι άνθρωποι, πιστεύω. Επομένως τους αγαπώ καλούς και κακούς, αφού είναι δικά μου δημιουργήματα. ΕΡΩΤΗΣΗ:9): Έχετε ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζετε/γράφετε κάτι καινούριο?Μήπως έχετε και άλλες ανέκδοτες ιστορίες? -Όπως είπα και πιο πάνω έχω τελειώσει το νέο μου βιβλίο που θα βγει Θεού θέλοντος το 2018. Είναι μια ιστορία παράξενη, μυστήρια και τεχνικά νομίζω δεν έχει ξαναϋπάρξει ο τρόπος γραφής ο συγκεκριμένος τα τελευταία χρόνια, από Έλληνες συγγραφείς. Ωστόσο στο συρτάρι μου υπάρχουν άλλα δύο μεγάλα μυθιστορήματα, δύο πολύ όμορφες ιστορίες ενηλίκων, και μία ολοκληρωμένη ποιητική συλλογή, έτοιμη για να εκδοθεί, απλά περιμένουμε εγώ και οι συνεργάτες μου την κατάλληλη χρονική στιγμή. ΕΡΩΤΗΣΗ:10):Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτό το διάστημα; -Αυτό το διάστημα διαβάζω την αυτοβιογραφία της Δέσποινας Στυλιανοπούλου με τίτλο: "ηθοποιός αμέσου δράσεως", και πραγματικά την βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα. ΕΡΩΤΗΣΗ:11):Θα ήθελα να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του blog μας, τη φράση που σας εκφράζει, το τραγούδι που σας αντιπροσωπεύει και την αγαπημένη σας ταινία.Ίσως είναι περισσότερα από ένα, αλλά πείτε τα πρώτα που σας έρχονται στο μυαλό για το καθένα από αυτά.. -Η αγαπημένη φράση που με εκφράζει από παιδί μέχρι και σήμερα, και που το έχω ξαναπεί είναι ένας στίχος της Σώτιας Τσώτου "Μόνο η αγάπη μένει όλα τα άλλα είναι καπνός". Τραγούδι που να με αντιπροσωπεύει νομίζω δε θα βρω όσο και αν ψάξω. Αγαπώ την μουσική από μικρό παιδί και είμαι "μεσα" σ αυτήν καθημερινά. είναι πολύ δύσκολο να είναι μόνο ένα τραγούδι. Είναι πάρα πολλά. Όσα τραγουδάω ας πούμε στις ζωντανές εμφανίσεις μου κατά καιρούς, αποτελούν αντιπροσωπευτικά τραγούδια για μένα. Αγαπημένη ταινία αν είναι ξένη παραγωγή είναι το "Risen" του Κέβιν Ρέινολντς, και από Ελληνική νομίζω πως συνεχίζω ακόμη να λατρεύω "Το κλάμα βγήκε από τον παράδεισο" των Ρέππα- Παπαθανασίου. ΕΡΩΤΗΣΗ:12):Θα κάνετε παρουσιάσεις το νέο σας βιβλίο; και σε ποιες πόλεις; -Έκανα δύο μέχρι τώρα παρουσιάσεις, με αίθουσες ασφυχτικά γεμάτες, στη Θεσσαλονίκη και στην Κατερίνη. Συνεχίζω στην Αθήνα στις 11 Μαρτίου στην Καβάλα στις 17 Μαρτίου και στα Γιάννενα στις 19 Μαρτίου. Και σε όσους ενδιαφέρονται μπορούν να επικοινωνήσουν με τις εκδόσεις πνοή και θα δρομολογήσουμε και άλλες παρουσιάσεις.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου